Dla Pacjenta

Ten dział został stworzony z myślą o Pacjentach. Znaleźć tutaj można informacje o prawach i obowiązkach Pacjenta, o opiece duszpasterskiej i psychologicznej, o zasadach przyjęcia do Szpitala oraz wydawania dokumentacji medycznej. Postaraliśmy się w jednym miejscu zebrać wszelkie niezbędne wskazówki, które pomogą Pacjentom odnależć się w naszym Szpitalu

Jak przygotować się do zabiegu i pobytu

Czas choroby i pobytu w każdym szpitalu jest nieodłącznie związany ze stresem i dlatego ważne jest, by ograniczać czas jego trwania do niezbędnego minimum.

W dniu wypisu pacjent otrzymuje Kartę Informacyjną Leczenia Szpitalnego. Jest to ważny dokument, który należy przekazać lekarzowi rodzinnemu podczas najbliższej wizyty. Karta informuje o powodzie hospitalizacji, zawiera rozpoznanie, a także opis przeprowadzonych procedur medycznych, wyniki badań, rodzaj operacji oraz listę zastosowanych leków.

Są w niej zamieszczone także zalecenia dotyczące dalszego postępowania – trybu życia, diety, dalszej rehabilitacji, pobierania leków, koniecznych badań kontrolnych oraz terminu kontrolnej konsultacji u odpowiedniego specjalisty lub lekarza rodzinnego.

Krok po kroku od wejścia do wyjścia ze szpitala

Podczas rejestracji należy pamiętać, że podstawą przyjęcia do Szpitala  w trybie planowym jest skierowanie wystawione przez lekarza. Do skierowania należy dołączyć wyniki badań diagnostycznych i konsultacji potwierdzające postawienie wstępnego rozpoznania stanowiącego przyczynę skierowania; istotne informacje o dotychczasowym leczeniu specjalistycznym lub szpitalnym oraz zastosowanym leczeniu. Przy przyjęciu do Szpitala/Poradni pacjent zobowiązany jest do przedstawienia dokumentu tożsamości.

Te informacje są ważne przy przyjęciu do Szpitala.

Informacji o stanie Pacjenta nie udziela się przez telefon.

W razie pogorszenia się stanu zdrowia Pacjenta powodującego zagrożenie życia lub w przypadku śmierci, Szpital jest zobowiązany niezwłocznie powiadomić zgłaszaną przez chorego osobę, instytucję lub przedstawiciela ustawowego.

Rozpatrywnie skarg i wniosków

Naszą misją jest zapewnienie każdemu pacjentowi kompleksowej opieki zdrowotnej na wysokim poziomie. Doskonalimy jakość, podejmujemy nowe wezwania, a co najważniejsze – stawiamy na dobrą komunikację z pacjentami. Staramy się traktować innych tak, jak sami chcielibyśmy być traktowani. Ten dział został stworzony z myślą o Pacjentach.

Prawa Pacjenta reguluje Ustawa o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta z 6 listopada 2008 roku (tekst jedn. Dz.U. 2019 poz. 1127)
Jeśli Pacjent stwierdzi, że jego prawa zostały złamane, to może złożyć skargę w dowolnej formie: pisemnie, drogą elektroniczną, osobiście, telefonicznie.

Skargi przyjmuje:

Pełnomocnik ds. Praw Pacjenta – mgr Lucyna Pławecka-Stolarska.

Godziny przyjęć: poniedziałek, wtorek, środa, czwartek, piątek -godz.10-14

Po wcześniejszym umówieniu się z Pełnomocnikiem można zgłosić się także w innych godzinach.

nr tel. 12 622 92 47

e mail: rpp@zeromski-szpital.pl

 

Skargi lub wnioski powinny zawierać imię, nazwisko i adres skarżącego. W innym przypadku skarga nie będzie rozpatrywana.

Skargi i wnioski są rozpatrywane w terminie jednego miesiąca od daty złożenia lub wpłynięcia skargi i wniosku.

W przypadku nie rozstrzygnięcia skargi lub wniosku w terminie, informujemy wnioskodawcę o podjętych działaniach, które pozwolą na rozpatrzenie skargi lub wniosku.

Ponadto skargi pacjentów są przyjmowane przez:

  • Dział Skarg i Wniosków w Małopolskim Oddziale Wojewódzkim Narodowego Funduszu Zdrowia – ul. Batorego 24, 31-135 Kraków, nr tel. 12 29 88 303
  • Centralę Narodowego Funduszu Zdrowia (ul. Grójecka 186, 02-390 Warszawa tel. 022 572 61 55)
  • Wojewódzką Komisję do Spraw Orzekania o Zdarzeniach Medycznych; ul. Mogilska 25, Kraków, VI piętro, pok. 601, tel.12 422 88 75 lub 12 39 21 228, e-mail: zdarzenia.medyczne
    @malopolska.uw.gov.pl. Adres do korespondencji: Wojewódzka Komisja do Spraw Orzekania o Zdarzeniach Medycznych w Krakowie, Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie, ul. Basztowa 22, 31-156 Kraków
  • Rzecznika Praw Pacjenta , ul. Młynarska 46, 01-171 Warszawa; Infolinia Rzecznika: 800- 190- 590, e-mail: sekretariat@bpp.waw.pl
  • Rzecznika Praw Obywatelskich, wniosek należy zaadresować do Pełnomocnika ds. Ochrony Praw Pacjentów i Osób Niepełnosprawnych (00-090 Warszawa, Al. Solidarności 77, nr tel. 22 551 77 00).
  • Rzecznika Odpowiedzialności Zawodowej Okręgowej Izby Lekarskiej w Krakowie, ul. Krupnicza 11 a, 31-123 Kraków, nr tel. 12 429 21 41
  • Rzecznika Odpowiedzialności Zawodowej Okręgowej Izby Pielęgniarek i Położnych w Krakowie, ul. Szlak 61, 31-153 Kraków, nr tel. 12 422 88 54

Nasi Partnerzy i Przyjaciele

Razem tworzymy niezwykłą wspólnotę: Zobacz, kto stoi z nami ramie w ramię

Kontakt

Szpital Specjalistyczny im. Stefana Żeromskiego
Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej
tel. 12 644 01 44, 12 622 94 65
mail kancelaria@zeromski-szpital.pl

REGON 000630161
NIP 678 26 80 028

SOR

12 622 92 60
E-REJESTRACJA
envelopephonemap-marker linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram