Czas choroby i pobytu w każdym szpitalu jest nieodłącznie związany ze stresem i dlatego ważne jest, by ograniczać czas jego trwania do niezbędnego minimum.
W dniu wypisu pacjent otrzymuje Kartę Informacyjną Leczenia Szpitalnego. Jest to ważny dokument, który należy przekazać lekarzowi rodzinnemu podczas najbliższej wizyty. Karta informuje o powodzie hospitalizacji, zawiera rozpoznanie, a także opis przeprowadzonych procedur medycznych, wyniki badań, rodzaj operacji oraz listę zastosowanych leków.
Są w niej zamieszczone także zalecenia dotyczące dalszego postępowania – trybu życia, diety, dalszej rehabilitacji, pobierania leków, koniecznych badań kontrolnych oraz terminu kontrolnej konsultacji u odpowiedniego specjalisty lub lekarza rodzinnego.
Podczas rejestracji należy pamiętać, że podstawą przyjęcia do Szpitala w trybie planowym jest skierowanie wystawione przez lekarza. Do skierowania należy dołączyć wyniki badań diagnostycznych i konsultacji potwierdzające postawienie wstępnego rozpoznania stanowiącego przyczynę skierowania; istotne informacje o dotychczasowym leczeniu specjalistycznym lub szpitalnym oraz zastosowanym leczeniu. Przy przyjęciu do Szpitala/Poradni pacjent zobowiązany jest do przedstawienia dokumentu tożsamości.
Informacji o stanie Pacjenta nie udziela się przez telefon.
W razie pogorszenia się stanu zdrowia Pacjenta powodującego zagrożenie życia lub w przypadku śmierci, Szpital jest zobowiązany niezwłocznie powiadomić zgłaszaną przez chorego osobę, instytucję lub przedstawiciela ustawowego.
Naszą misją jest zapewnienie każdemu pacjentowi kompleksowej opieki zdrowotnej na wysokim poziomie. Doskonalimy jakość, podejmujemy nowe wezwania, a co najważniejsze – stawiamy na dobrą komunikację z pacjentami. Staramy się traktować innych tak, jak sami chcielibyśmy być traktowani. Ten dział został stworzony z myślą o Pacjentach.
Prawa Pacjenta reguluje Ustawa o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta z 6 listopada 2008 roku (tekst jedn. Dz.U. 2019 poz. 1127)
Jeśli Pacjent stwierdzi, że jego prawa zostały złamane, to może złożyć skargę w dowolnej formie: pisemnie, drogą elektroniczną, osobiście, telefonicznie.
Skargi przyjmuje:
Pełnomocnik ds. Praw Pacjenta – mgr Lucyna Pławecka-Stolarska.
Godziny przyjęć: poniedziałek, wtorek, środa, czwartek, piątek -godz.10-14
Po wcześniejszym umówieniu się z Pełnomocnikiem można zgłosić się także w innych godzinach.
nr tel. 12 622 92 47
e mail: rpp@zeromski-szpital.pl
Skargi lub wnioski powinny zawierać imię, nazwisko i adres skarżącego. W innym przypadku skarga nie będzie rozpatrywana.
Skargi i wnioski są rozpatrywane w terminie jednego miesiąca od daty złożenia lub wpłynięcia skargi i wniosku.
W przypadku nie rozstrzygnięcia skargi lub wniosku w terminie, informujemy wnioskodawcę o podjętych działaniach, które pozwolą na rozpatrzenie skargi lub wniosku.
Ponadto skargi pacjentów są przyjmowane przez: