Naszym głównym zadaniem jest zapewnienie każdemu pacjentowi kompleksowej opieki zdrowotnej na wysokim poziomie. Doskonalimy jakość, podejmujemy nowe wezwania, a co najważniejsze – stawiamy na dobrą komunikację z pacjentami. Staramy się traktować innych tak, jak sami chcielibyśmy być traktowani. Ten dział został stworzony z myślą o Pacjentach.
Prawa Pacjenta reguluje Ustawa o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta z 6 listopada 2008 roku (tekst jedn. Dz.U. 2019 poz. 1127)
Jeśli Pacjent stwierdzi, że jego prawa zostały złamane, to może złożyć skargę w dowolnej formie: pisemnie, drogą elektroniczną, osobiście, telefonicznie.
Skargi przyjmuje:
Pełnomocnik ds. Praw Pacjenta – mgr Lucyna Pławecka-Stolarska.
Godziny przyjęć: poniedziałek, wtorek, środa, czwartek, piątek -godz.10-14
Po wcześniejszym umówieniu się z Pełnomocnikiem można zgłosić się także w innych godzinach.
nr tel. 12 622 92 47
Skargi lub wnioski powinny zawierać imię, nazwisko i adres skarżącego. W innym przypadku skarga nie będzie rozpatrywana.
Skargi i wnioski są rozpatrywane w terminie jednego miesiąca od daty złożenia lub wpłynięcia skargi i wniosku.
W przypadku nie rozstrzygnięcia skargi lub wniosku w terminie, informujemy wnioskodawcę o podjętych działaniach, które pozwolą na rozpatrzenie skargi lub wniosku.
Skargi pacjentów lub osób reprezentujących pacjenta w zakresie naruszenia ich praw przyjmuje również:
ul. Płocka 11/13, 01-231 Warszawa
Telefoniczna Informacja Pacjenta: 800 190 590 (bezpłatny numer ogólnopolski z telefonów stacjonarnych i komórkowych), czynna całodobowo przez siedem dni w tygodniu
22 688 05 00 numer stacjonarny, koszt połączenia wg taryfy operatora
przyjęcia interesantów w Biurze w poniedziałki w godz. 9.00 – 18.00
od wtorku do piątku w godz. 9.00 – 15.00
tel: 22 532 82 50, fax: 22 506 50 64, kancelaria@rpp.gov.pl
www.rpp.gov.pl
ul. Wadowicka 8W, 30-415 Kraków,
tel. 12 29 88 404, fax: 12 29 88 320
Telefoniczna Informacja Pacjenta: 800 190 590 czynna całodobowo przez siedem dni w tygodniu
dsiw@nfz-krakow.pl tomasz.filarski@nfz-krakow.pl
www.nfz-krakow.pl
W przypadku doznania uszkodzenia ciała, rozstroju zdrowia,
zakażenia podczas pobytu w szpitalu lub śmierci pacjenta, wnioski przyjmuje:
wnioski można składać:
pocztą tradycyjną na adres: Rzecznik Praw Pacjenta, ul. Płocka 11/13, 01-231 Warszawa
elektronicznie za pomocą platformy ePUAP, adres skrzynki ePUAP Rzecznika: /RzPP/skrytka
pełna informacja oraz wzór wniosku na stronie: www.rpp.gov.pl
Zawiadomienia o możliwości popełnienia przewinienia zawodowego przez lekarza przyjmuje:
Okręgowa Izba Lekarska w Krakowie,
ul. Krupnicza 11a, 31-123 Kraków
Sekretariat czynny: poniedziałki, wtorki i czwartki w godz. 9.00 – 15.00
środy w godz. 9.00 – 17.00, piątki w godz. 9.00 – 14.00
tel.: 500 379 375, 12 619 17 20 e-mail: biuro@oilkrakow.org.pl
Rzecznik Odpowiedzialności Zawodowej tel. 731 906 111,12 619 17 17, 12 619 17 25
kancelariaoroz@oilkrakow.org.pl www.oilkrakow.pl
Zawiadomienia o możliwości popełnienia przewinienia zawodowego przez pielęgniarkę lub położną przyjmuje:
ul. Szlak 61, 31-153 Kraków
nr tel. 12 422-88-54, 12 430-07-23, fax 12 422-88-54, e-mail: biuro@moipip.org.pl
Biuro Izby czynne: poniedziałki w godz. 9.00 – 17.00, od wtorku do piątku w godz. 7.00 – 17.00 www.moipip.org.pl
Jeśli pacjent doznał krzywdy lub uszczerbku na zdrowiu może zwrócić się do sądu cywilnego w celu uzyskania odszkodowania za szkody lub zadośćuczynienia za krzywdy. Natomiast gdy zachodzi podejrzenie, że zdarzenie ma związek z czynem karalnym, pacjent ma prawo złożyć skargę do prokuratury.